Iets anders: naast de onlangs aangeschafte Lima N-spoor RBe 4/4 1435, bezit ik al vele jaren een N-schaal model van de U36B "Santa Fe" ATSF 353 diesellocomotief met drie rijtuigen. Reden genoeg om de voertuigen eens in de schijnwerpers te zetten. Het idee is om een (verdeelde) vrij kleine modelspoorbaan te bouwen voor de bestaande voertuigen in plaats van een diorama. Omdat de technische afstemming met betrekking tot de bovenleiding voor het "Zwitserse" gedeelte nog afgerond moet worden, ben ik begonnen met het interpreteren van een klein station ergens tussen Canada en Mexico. Hiervoor kan ik putten uit een paar oude prototypefoto's van een reis naar Florida. Natuurlijk is het ontwerp een uitdaging qua ruimte. In ieder geval kan ik de eerste foto's laten zien. De palmboom is zelfgemaakt, net als de laadsteiger (nog in aanbouw). De voertuigen zijn van Bachmann (gemaakt in China), en de rails zijn van Lima, Roco en Fleischmann (gemaakt in Italië, Duitsland, Oostenrijk en Roemenië). 14 april 2025
Stefan Wohlfahrt http://klein-aber-fein---imagination.startbilder.de/ 25.07.2025, 351 Visitas, 0 Comentarios * automatisch übersetzt
EXIF: NIKON E7900, Fecha 2025:04:14 16:06:11, Tiempo de exposición: 10/2972, Apertura: 48/10, ISO50, Distancia focal: 78/10
99 1200x779 Px, 04.06.2026
111 1400x893 Px, 04.06.2026
97 1400x875 Px, 04.06.2026
296 1200x799 Px, 30.07.2025