Iets anders: naast de onlangs aangeschafte Lima N-spoor RBe 4/4 1435, bezit ik al vele jaren een N-schaal model van de U36B "Santa Fe" ATSF 353 diesellocomotief met drie rijtuigen. Reden genoeg om de voertuigen eens te tonen. Het idee is om een (verdeelde) vrij kleine modelspoorbaan te bouwen voor de bestaande voertuigen in plaats van een diorama. Omdat technische verduidelijkingen met betrekking tot de bovenleiding voor het "Zwitserse" gedeelte nog moeten worden afgerond, ben ik begonnen met het interpreteren van een klein station ergens tussen Canada en Mexico. Hiervoor kan ik putten uit een paar oude prototypefoto's van een reis naar Florida. Natuurlijk is het ontwerp een uitdaging qua ruimte. In ieder geval kan ik de eerste foto's laten zien. De palmboom is zelfgemaakt, net als de laadsteiger (nog in aanbouw). De voertuigen zijn van Bachmann (gemaakt in China), en de rails zijn van Lima, Roco en Fleischmann (gemaakt in Italië, Duitsland, Oostenrijk en Roemenië). 14 april 2025
Stefan Wohlfahrt http://klein-aber-fein---imagination.startbilder.de/ 25.07.2025, 348 Weergaven, 0 Reacties * automatisch übersetzt
EXIF: NIKON E7900, Datum 2025:04:14 16:06:11, Belichtingstijd: 10/2972, Diafragma: 48/10, ISO50, Brandpuntsafstand: 78/10
99 1200x779 Px, 04.06.2026
111 1400x893 Px, 04.06.2026
97 1400x875 Px, 04.06.2026
295 1200x799 Px, 30.07.2025